loading...
وب تخصصی هواداران بارسلونا
لبران جیمز بازدید : 49 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

 

لوگوی بارسلونا

 

از سال ها پیش باشگاه بارسلونا با این عنوان و شعار مشهور شده بود كه "فراتر از یك باشگاه فوتبال" است و با سایر  رقبای خود در این زمینه تفاوت های بسیاری دارد چون معیارها، ارزش ها و فلسفه خاصی را دنبال می كند كه البته در دنیای فوتبال مدرن همیشه مورد تمجید و تحسین قرار می گرفته است.

در سال های اخیر اما كاتالان ها تا حدودی این شهرت خود را از دست داده اند و نقل و انتقال جنجال برانگیز چند بازیكن باعث وارد شدن صدمات و لطمات فراوانی به این باشگاه و خدشه دار شدن این شهرت شده است و حال لوئیز سورازمحرومی به خدمت گرفته می شود كه باعث تخریب بیشتر چهره و ارزش های باشگاه بارسلونا در دنیای فوتبال شده است.



استیل بازی بارسا همیشه مورد تحسین و تمجید قرار گرفته است با وجود اینكه دیگر تیكی تاكا قدرتی در فوتبال روز اروپا به حساب نمی آید. البته از فصل 2011-12 كه پپ گواردیولا از سمت مربی گری خود در این باشگاه كناره گیری نموده است، از لحاظ فنی آبی اناری ها به ادعای اكثر كارشناسان دچار افت شده اند. بعد از این اتفاق بلافاصله تیتو ویلانوا دوست و دستیار گواردیولا جانشین وی در نیمكت مربی گری آبی اناری ها شد،‌ اما او بلافاصله مجبور به نبرد با بیماری سرطان شد و نگرانی همه فوتبال دوستان در سراسر دنیا را برانگیخت.

تیتو به همراه اریك آبیدال مدافع فرانسوی باشگاه كه او نیز درگیر دست و پنجه نرم كردن با بیماری سرطان شده بود به نماد امید در بین هواداران باشگاه تبدیل شده بودند. اما سرانجام در تابستان گذشته به دلیل شدت گرفتن بیماری سرطان،  تیتو مجبور به كناره گیری از سمت خود شد تا اینكه در ماه آپریل به صورت غم انگیزی از دنیا رفت.

اریك آبیدال بر خلاف سرمربی خود بعد از یك عمل جراحی موفقیت آمیز پیوند كبد به فوتبال بازگشت، اما باشگاه بارسلونا به قول خود مبنی بر امضای یك قرارداد جدید با این مدافع فرانسوی عمل نكرد. آبیدال مجبور به ترك باشگاه شد و به این ترتیب اولین تردیدها در خصوص ارزش های باشگاه بروز پیدا نمودند.

در این میان سران باشگاه برای تبلیغ روی پیراهن تیم با اسپانسری به توافق رسیدند كه این موضوع باعث عصبانیت هواداران شد. چون از سال ها پیش بارسلونا تنها باشگاهی بود كه اجازه نقش بستن نام هیچ اسپانسری را بر روی پیراهن خود نمی داد و در زمان ریاست خوان لاپورتا بر باشگاه این قسمت از پیراهن تیم كه از نظر هواداران بارسا مكانی مقدس به شمار می آمد، در اختیار سازمان یونیسف كه وظایف بشردوستانه بر عهده دارد، قرار داده شد. اما سرانجام بنیاد قطر  جایگزین یونیسف بر روی قسمت جلوی پیراهن كاتالان ها شد و نام یونیسف با انتقادات فراوان به پشت پیراهن منتقل گردید.

از طرفی دیگر سران باشگاه در متقاعد نمودن تیاگو آلكانتارا استعداد پرورش یافته در لاماسیا،‌ برای ماندن در باشگاه و تضمین آینده او در نیوكمپ توفیقی نداشتند و تیاگو این باشگاه را به سمت مونیخ ترك نمود. سپس جذب نیمار ستاره جوان برزیلی از باشگاه سانتوس حاشیه ساز شد كه این جنجال به قیمت كنار رفتن روسل از سمت ریاست باشگاه به اتمام رسید.

در ابتدا باشگاه ادعا می نمود كه این ستاره برزیلی را با قیمت 57.1 میلیون یورو به خدمت گرفته است، اما طی شكایتی حقوقی به دلیل استفاده نادرست از سرمایه باشگاه، روسل به خیانت متهم و محكوم گردید و از سمت خود مجبور به كناره گیری شد، با اینكه او به شدت معتقد به بی گناهی و مقصر نبودن خود بود.

نیمار



باراتامئو رئیس جدید باشگاه بارسلونا اما در یك كنفرانس خبری پس از عهده دار شدن این سمت مبلغ واقعی این انتقال را فاش نمود، باشگاه برای جذب نیمار بیش از 100 میلیون یورو هزینه كرده است و برای كسب رضایت والدین این بازیكن، مبلغ 40 میلیون یورو نیز به حساب آنها واریز نموده است. بعد از این وقایع احتمال برگزاری انتخابات برای مشخص شدن ریاست جدید باشگاه در تابستان سال جاری قوت گرفته، اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نگردیده است.

از طرفی دیگر  فیفا به دلیل انجام برخی بی قانونی ها در به خدمت گرفتن بازیكنان جوان از آمریكای جنوبی، جریمه و محدودیت هایی برای باشگاه بارسلونا در نقل و انتقالات در نظر گرفته است كه به نوعی شكست و ضربه ای برای كادر رهبری این باشگاه به حساب می آید، با این وجود باشگاه در تابستان سال جاری لوئیز سوارزی را به خدمتمی گیرد كه تا ماه نوامبر به دلیل جنجالش در جام جهانی 2014 از تمامی فعالیت های مربوط به فوتبال محروم شده است، چون او برای سومین مرتبه در چهار سال اخیر بازیكن تیم حریف را گاز گرفته است. در حقیقت جذب چنین بازیكن محرومی با توجه به خطر و تهدید تحریم های بیشتر از سوی فیفا جای بحث فراوانی به همراه دارد.

با این تفاسیر توهم این موضوع كه بارسلونا دارای مقیاس هایی فراتر از تنها یك باشگاه فوتبال است، ویران شده به نظر می رسد و می توان ادعا نمود كه این باشگاه نیز متاسفانه هم ردیف و همانند سایر قدرت های اروپایی فوتبال است كه در آنها تنها پیروزی و موفقیت مهم شمرده می شود و اخلاق و كرامت انسانی در رده دوم قرار می گیرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
وب تخصصی هواداران بارسلونا بروزترین وب هواداران بارسلونا در خدمت شماست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از خریدهای این فصل بارسا راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 237
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 83
  • بازدید سال : 1,047
  • بازدید کلی : 20,138